Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Formal Experiments in Selected Plays by Tim Crouch
Kopečná, Alena ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Pilný, Ondřej (oponent)
práce Práce analyzuje tři divadelní hry jednoho z nejvýznamnějších současných britských dramatiků Tima Crouche, a to: My Arm (2002), An Oak Tree (2005) a The Author (2009). Důraz je kladen na způsob, jakým Crouch užívá inovativní dramaturgii za účelem aktivizace publika. Přes rostoucí popularitu je divácká participace poměrně opomíjenou součástí divadelní vědy, a tak se práce věnuje také stručnému uvedení do problematiky včetně představení souvisejících konceptů a směrů (experimentální divadlo, In-yer-face divadlo). Hlavními předměty diskuze jsou publikum, především pak za použití teorie emancipovaného diváka (The Emancipated Spectator, 2008) Jacquesa Rancièra, dále koncept autosugesce, jehož autorem je Émile Coué. Stěžejním cílem práce je věnovat se konkrétním metodám, jak teoretickým, tak praktickým, jichž Crouch užívá tak, aby dosáhl aktivního, či přesněji aktivizovaného publika, a zároveň aby divácká participace byla opodstatněná. Crouch se ohrazuje proti divadlu, které užívá některých dramaturgických metod pouze s cílem šokovat publikum, ať už jde o zobrazení násilí nebo diváckou participaci ve své extrémní formě. Namísto toho nabízí divadlo, v němž představivost a autosugesce mají mnohem větší význam než komplikované rekvizity nebo přehnaně realistická podobnost mezi postavami a jejich...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.